Happiness is not something that you postpone, but it is something that you design for the future

Friday, March 18, 2011

~last day of invigilation~

Salam & Good day :)

Tengahari tadi suddenly Nini mesej mintak tolong gantikan dia untuk invigilation. Dia tiba-tiba tak sihat. Ok la, aku pun gantikan. Exam start kul 3 ptg dekat Chanselor Hall, tapi kul 2 dah kena turun sbb nak susun answer booklet & etc. Kul 2 turun then terus buat apa yang patut, dalam kul 2.30ptg Chief Invigilator (CI) check kat setiap quadrant. Dalam 2.40ptg students dah bleh msk hall. Then smua pun masuk la. Masa tu aku jaga Quadrant 5. Aku check attendance list, majority lelaki. Out of 30, 21 org lelaki. Masuk masing2 muka cam budak2 nakal je. Boleh plak dah duduk tu diorg bleh berborak2. Row 1 bleh berborak dengan row 3. Pastu xpela, biarkan je la diorg. Paper petang tu paper Basic Discrete Mathematics. Masing2 muka cam cuak je. Once CI bg arahan suruh distribute question paper, aku pun distribute. Ada yg muka cam takut gler nk tgk paper. Tp ada je yg nampak relaks je. Ok la smua.

Then the examination started at 3pm. Aku pun ronda-ronda la kat quadrant aku tu. Sejuk gler ok? Kena pakai shawl. Student lagi la kesian, diorg duduk setempat je. Pastu hujan lebat plak tu. Lagi la bertambah sejuk. Dh mcm kat Snow World Genting dah plak. Dalam kul 3.30ptg aku kutip attendance list, pegila kat setiap student. Aku check ID card masing2 dgn exam slip. Sampai la kat sorang student ni. Dari gaya smua macam lelaki, rambut spike, baju kemeja..mmg cam lelaki la. Tgk2 pempuan..nama pempuan & ID card dia plak pakai tudung! Adoiyai..aku dh ingt budak ni masuk exam gantikan org lain dh tadi. Ingtkan sorg je mcm tu, rupenye 2 org yg mcm tu. Macam-macam la budak zaman skang. Kan cantik pakai tudung tu..

Then exam pun berjalan dengan lancar. Aku nak kepilkan attendance list, pastu stapler plak buat hal. Asyik xdapat staple je. Geram aku. Sampai aku gi pinjam kat invigilator depan. Pastu baru setel smua. Sabar je la..
Kesejukan bertambah. Jari2 aku semua dah sejuk cam ais.

Dalm kul 4.30ptg, majoriti student dah hbs jawab exam. Ramai dh start keluar. Then dalam kul 5.15 tinggal 3 org je lagi. Hopefully diorg hbskan before 5.30pm..dan akhirnya semua anta before 5.30ptg. Alhamdulillah. Quadrant aku yang habis dulu. Mungkin invigilator quadrant tu kot bg inspirasi kat student utk jawab exm..hehe. Kul 5.27ptg, aku anta kat org exam dept utk diorg check balik. Diorg pun terkejut aku anta tadi sbb awal gler.

Then smua dah setel, aku g solat asar. Tunggu waktu nak balik kul 6ptg. And tunggu si dia sekali..:):)

Minggu ni balik melaka :) rindu my family..n going to miss him too..

No comments:

Post a Comment